معرفی برند STUSSY

معرفی برند STUSSY

چهارشنبه، ۲۱ آذر ۱۴۰۳

STUSSY

استاسی (/ˈstuːsi/) یک خانه مد خصوصی آمریکایی است که در اوایل دهه 1980 توسط شاون استوسی تأسیس شد. از روند لباس‌های موج‌سواری که در اورنج کانتی، کالیفرنیا سرچشمه می‌گیرد، سود می‌برد، اما بعداً توسط صحنه‌های اسکیت‌برد و هیپ هاپ مورد استفاده قرار گرفت.


تاریخچه برند استاسی

شاون استوسی (متولد 1954) یک تولید کننده تخته موج سواری کالیفرنیایی بود. لوگوی تعریف کننده برند در اوایل دهه 1980 شروع شد، زمانی که او نام خانوادگی خود را روی تابلوهای دست ساز با یک نشانگر ساده با نوک پهن خط زد. او سپس از این لوگو بر روی تی‌شرت‌ها، شورت‌ها و کلاه‌هایی که از ماشینش در اطراف لاگونا بیچ، کالیفرنیا فروخت استفاده کرد.این امضا از امضای عموی او، یان استوسی گرفته شده بود. یک "S" تلطیف شده محبوب در دهه 1990، به نام "cool S"، اغلب به اشتباه به نام تجاری نسبت داده می شود.

در سال 1984، استوسی و دوستش، فرانک سیناترا جونیور (بدون رابطه با خواننده)، برای فروش پوشاک شریک شدند. این شرکت تا سال 1988 به اروپا گسترش یافت، یک بوتیک در سوهو، نیویورک افتتاح کرد و چندین مکان دیگر را در طول دهه 1990 پرده برداری کرد.درآمد در سال 1991 به 17 میلیون دلار، و در سال 1992 به 20 میلیون دلار رسید.Stüssy در سراسر ایالات متحده در فروشگاه های تخصصی و بزرگ در کنار سایر لباس های گران قیمت "سبک زندگی کالیفرنیایی" در طول این دوره فروخته می شد. در خارج از ایالات متحده، این نام تجاری در فروشگاه های تخصصی در کنار لباس های طراحی بین المللی سطح بالا در دسترس بود.

در سال 1996، استوسی از ریاست استعفا داد و سیناترا سهم خود را از سهام شرکت خریداری کرد و خانواده سیناترا همچنان مالک برند در سال 2017 هستند.طبق وب سایت این شرکت، این پوشاک در فروشگاه های مارک دار و سایر خرده فروشی ها در اروپا، آسیا، ایالات متحده، کانادا و استرالیا موجود است.

موفقیت اولیه این برند به محبوبیت آن در صحنه های هیپ هاپ و اسکیت بورد / موج سواری نسبت داده شده است. این نام تجاری توسط پانک و سایر خرده فرهنگ ها نیز مورد استقبال قرار گرفت. استوسی در مصاحبه‌ای در سال 1992 گفت: «همه به آن می‌گویند لباس موج‌سواری، یا لباس خیابانی شهری، پانک یا خیابانی موج‌سواری... من اسمی از آن نمی‌برم و از عمد اسمش را نمی‌برم.


همکاری های برند استاسی

در سال 2011، مارول با استوسی جفت شد تا یک خط گسترده بین دو سریال تقسیم شود. اولین آن که در 27 آوریل منتشر شد، دارای 9 طرح تی شرت بود که چندین ابرقهرمان محبوب کمیک ها را با زبان گرافیکی استوسی نشان می داد. دومی از طرح های نه هنرمند مهمان تشکیل شده بود که شخصیت های مورد علاقه خود را از دنیای مارول تفسیر می کردند. در سال 2019، استوسی با طراح مد متیو ویلیامز همکاری کرد تا دو محصول را روانه بازار کند: سه راهی رنگ‌آمیزی شده از پنبه ارگانیک بازیافتی و یک جفت چکمه‌های پیاده‌روی چرمی با مارک مشترک. سال بعد، ویلیامز همکاری جدیدی را با این برند برای محصولات جین اعلام کرد و در اواخر سال 2020، این برند با CDG همکاری کرد تا یک مجموعه کپسولی به مناسبت چهلمین سالگرد استوسی ایجاد کند.
استاسی امروزه با اکثر برند های معروف و شناخته شده مانند نایک,آدیداس و... همکاری می کند.